Nowe, tańsze plany taryfowe SoftBanku, KDDI oraz NTT DoCoMo

Biznes

Trzy wielkie przedsiębiorstwa telekomunikacyjne wprowadziły obniżkę usług telefonii komórkowej. SoftBank, KDDI oraz NTT DoCoMo rywalizują w wyścigu o względy klientów. 

W styczniu KDDI ogłosiło nowy plan taryfowy „Povo”. Wcześniej, w grudniu 2020 roku NTT DoCoMo poinformowało o swoim planie „Ahamo”, natomiast SoftBank o planie „SoftBank on LINE”. Miesięczny koszt nowych planów wynosi tyle samo – 2980 jenów. KDDI oferuje co prawda plan za 2480 jenów, jednakże by móc przeprowadzać za darmo rozmowy trwające do 5 minut wewnątrz kraju trzeba dopłacić 500 jenów, co w pozostałych planach jest już uwzględnione w cenie. Nie trzeba jednak z tej opcji skorzystać, a zamiast tego Povo oferuje nieograniczoną liczbę połączeń za 1500 jenów. Aktywowanie nieograniczonej liczby połączeń w przypadku pozostałych dwóch planów wynosi 1000 jenów. Cena planów zatem jest praktycznie taka sama.  Wszystkie trzy plany oferują 20 GB internetu. Różniące je parametry to narzędzia do składania wniosków. W przypadku Povo i Ahamo różnego wnioski można składać przez Internet, natomiast SoftBank on LINE oprócz wniosków online oferuje także możliwość składania ich przez aplikację LINE. Różnią się także opcje dodatkowe. Ahamo oferuje roaming w aż 82 krajach oraz zniżki rodzinne, Povo umożliwia korzystanie z nieograniczonej ilości GB danych przez 24 godziny za każdorazową dopłatą 200 jenów, natomiast używając planu SoftBank on Line nawet po zużyciu danych można korzystać z wybranych aplikacji wymagających internetu, tylko w niepełnej prędkości. 

Chociaż plany wydają się podobne, w rzeczywistości istnieją między nimi pewne różnice. Każda firma planuje uruchomić usługę w tym miesiącu, co poskutkuje konkurencją o pozyskanie użytkowników. Pewną przewagę mają Povo i SoftBank on LINE, ponieważ w dobie pandemii ludzie coraz częściej korzystają z połączeń wideo, a plany te są korzystniejsze pod kątem zużycia nadprogramowych GB. 

どこが勝ち抜く? 携帯3社の“2980円競争” 各社の新料金プランを比較
KDDIが「povo」を発表し、携帯3社の新料金プランが出そろった。「横並び」とも称される各プランの違いを分析し、競争を勝ち抜くのはどのプランか考察する。

[su_heading]Powiązane artykuły[/su_heading]

タイトルとURLをコピーしました