Dwie duże firmy branży IT, Yahoo i LINE, 1 marca połączyły swoje siły, tworząc giganta oferującego szeroki zakres usług internetowych. Firmy rozpoczęły dyskusję na temat zintegrowania płatności dokonywanych za pomocą smartfonów, usługi „LINE Pay” z usługą „PayPay”.
Pierwszego marca firmy Yahoo i LINE połączyły się pod patronatem Z Holdings, akcjonariusza Softbanku. W rezultacie powstała ogromna firma zatrudniająca około 23 000 pracowników, oferująca szeroki zakres usług, od reklamy przez sprzedaż po bankowość. Yahoo jest największą wyszukiwarką w Japonii, natomiast LINE najpopularniejszym medium społecznościowym.
Prezes Yahoo Kentarō Kawabe i prezes LINE Takeshi Idezawa, zjawili się na konferencji prasowej w Tokio, gdzie można było dowiedzieć się czegoś więcej o ich strategiach biznesowych. W kwietniu rozpoczną się prace nad integracją „LINE Pay” z „PayPay”. Jeśli plan ten się powiedzie, będzie to największa usługa płatności za pomocą smartfonów, a szacowana liczba użytkowników w kraju wyniesie ponad 70 milionów. LINE planuje uwzględnić swoją bazę klientów z Tajwanu, Tajlandii czy Indonezji, aby móc rozwijać działalność również w innych państwach Azji.
Na konferencji prasowej prezes Yahoo powiedział: „Tym, co nas wyróżnia od giganta jakim jest GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon), jest szeroki zakres działalności. Chciałbym rzucić sobie wyzwanie, by stać się wiodącą firmą SI w Japonii i Azji. Chciałbym również podwoić liczbę nowo przyjętych pracowników.” Ujawnił, że w ciągu 5 lat ma zamiar pozyskać 5000 pracowników wyspecjalizowanych w dziedzinie sztucznej inteligencji.
[su_heading]Powiązane artykuły[/su_heading]
