ASAGAO News

Najnowsze wiadomości z Japonii

Napój i suplement diety w jednym

2 min read

W październiku firmy Kirin i FANCL wprowadziły wspólnie na rynek dwa nowe napoje, w tym jeden z gatunku Food with Function (FFC), wspomagający zmniejszone wchłanianie cukru i tłuszczu. Łączy w sobie koncepcję suplementu diety FANCL Calolimit i bezalkoholowej marki Kirin Brewery Chu-hi Hyorei. Dostępny jest w dwóch smakach – cytrynowym i grejpfrutowym.

Sojusz kapitałowy pomiędzy Kirin i FANCL został ogłoszony w zeszłym roku, kiedy Kirin nabył 30,3% udziałów. Rzecznik Kirin Holdings, Ataka Takashima, powiedział, że celem sojuszu było wspólne opracowanie napoju, który umożliwiłby wykorzystanie wiedzy FANCL w zakresie produktów zdrowotnych, w formie bardziej przystępnej dla konsumentów.

Nowy produkt Kirin x FANCL Non-Alcoholic Chu-hi Hyorei Calolimit został opracowany, aby pomóc w zmniejszeniu wchłaniania cukru i tłuszczu. Calolimit został przetestowany klinicznie pod kątem jego właściwości w obniżaniu poziomu glukozy i trójglicerydów we krwi. W nowym napoju nie wykorzystano jednak Calolimitu, zamiast tego zawiera 5g niestrawnej dekstryny, o której mówi się, że również pomaga zmniejszyć wchłanianie cukru i tłuszczu. Napój jest dostępny w sklepach spożywczych, supermarketach i drogeriach w całym kraju, w cenie około 148 jenów za 330 ml.

W Japonii w ostatnim czasie obserwuje się wzrost sprzedaży zdrowych napojów w związku z trwającym trendem na zdrowe odżywianie i zachowanie dobrego samopoczucia. Zdrowe napoje i produkty funkcjonalne napędzają wzrost na krajowym rynku napojów bezalkoholowych. Napoje bezcukrowe i woda mineralna również wykazują stały wzrost, podczas gdy oczekuje się, że wzrośnie również zainteresowanie napojami żelowymi i sokami warzywnymi – oba o wysokich wartościach odżywczych.

Żródło: https://www.beveragedaily.com/Article/2020/09/15/Japan-beverage-alliance-Kirin-and-FANCL-on-track-to-launch-first-functional-drink-in-October

https://www.nutraingredients-asia.com/Article/2019/03/28/Functional-beverages-fruity-beers-and-speciality-coffee-quenching-Japan-s-thirst-for-innovation