Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem, Palo Alto Networks Japan, podsumowała wyniki ankiety dotyczącej pracy zdalnej, przeprowadzonej w kwietniu dla firm rodzimych mających sprzedaż na poziomie 50 miliardów jenów lub więcej. Ankietowani, jako powód do niepodejmowania pracy zdalnej, wymienili głównie niewystarczająco rozwinięte systemy informatyczne. Z powodu możliwości nadejścia drugiej fali koronawirusa, konieczne będą usprawnienie środowiska IT i dalsza praca z domu. Najczęstszym problemem jest brak odpowiedniego przygotowania środowiska komunikacyjnego, co złożyło się na ponad 40% wszystkich odpowiedzi. Następnie, 36,8% odpowiedzi wskazuje na brak skomputeryzowanych systemów, czyli pracę z wykorzystaniem papierowych dokumentów. Z drugiej strony, mniej niż 25% ankietowanych odpowiedziało, że mają trudności w zarządzaniu postępem pracy czy spełnianiu oczekiwań korporacji kładącej nacisk na bezpośrednią komunikację.
Japońskie firmy a praca zdalna
