Obon i nowe obostrzenia

Ekonomia

Jak sklepy radzą sobie w szale zakupów

Właśnie rozpoczął się okres zakupowej gorączki z okazji zbliżającego się w Japonii Święta Zmarłych – zwanego Obon. Japończycy w tym czasie obdarowują prezentami – ochūgen – swoich przełożonych i niektórych partnerów biznesowych Jest to tradycja głęboko zakorzeniona w buddyzmie, a konkretnie z buddyjskim świętem upamiętniającym przodków. Prezenty symbolizują wdzięczność za nadzorowanie i przewodnictwo – którym od zarania dziejów obdarzali nas przodkowie. Sprzedaż podarunków w sklepach stacjonarnych musi jednak przejść gruntowne zmiany, żeby zachować bezpieczeństwo i nie naruszyć zasad nowego reżimu sanitarnego.

Galeria handlowa Nihonbashi Mitsukoshi przygotowała specjalne stoiska sprzedaży i już od 2 czerwca można zakupić w nich prezenty. Aby zachować odpowiednią odległość między klientami, zwiększono powierzchnię sklepów o około 1,5 raza oraz zrezygnowano z takich atrakcji jak degustacja jedzenia. Ponadto, wczytując kod QR dostępny w punkcie informacyjnym, można sprawdzić za pomocą smartfona stan zatłoczenia sklepu, co usprawnia i pozwala lepiej zaplanować zakupy. Sprzedaż prezentów przez Internet natomiast wzrosła dwukrotnie w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim.

タイトルとURLをコピーしました