Firma odzieżowa UNIQLO rusza ze sprzedażą masek ochronnych

Biznes

Komplikacje związane z rosnącą popularnością masek AIRism

Uniqlo to założona w 1949 roku japońska firma odzieżowa zarówno projektująca, produkująca oraz sprzedająca ubrania różnego typu. 19 czerwca do sprzedaży trafiły również maski ochronne. Zakup możliwy jest zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym. Maski produkowane są z przewiewnych materiałów, z których Uniqlo wytwarzało do tej pory bieliznę letnią. Maski te, zwane AIRism, zyskały bardzo dużą popularność od samego początku, powodując przeciążenie sklepu internetowego.

W Japonii maski nie są jednak niczym nowym – ludzie zakładają je tam na co dzień, by nie zarażać innych nawet zwykłym przeziębieniem. Tkwi tam przekonanie, że w pewnych okolicznościach noszenie masek jest powinnością każdego obywatela. Jedna paczka zawierająca trzy maski kosztuje 990 jenów (37 zł), Przed sklepem na Ginzie w Tokio, klienci stali w kolejce jeszcze przed otwarciem sklepu, a personel rozdawał im numerowane bilety wstępu do sklepu. Maski zyskały popularność w zawrotnym tempie. Okazało się, że trafiły one na aukcje w aplikacji Mercari, wystawione przez ludzi chcących zarobić na rosnącym popycie na maski Sprzedawane były przez osoby prywatne po większej cenie niż w sklepie Uniqlo, co jest niezgodne z prawem. W wyniku zaistniałej sytuacji Mercari zabroniło wystawiać maski AIRism, tym samym usuwając je ze swoich list produktów oraz anulując transakcje. Portal apeluje do swoich użytkowników, żeby zaprzestali wystawiania produktów po wyższej cenie.

タイトルとURLをコピーしました